مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 اردیبهشت 1400 ساعت 08:502021-04-21اقتصادي

مشاهده زودهنگام ملخ مراکشی در گیلان/ سم پاشی 4000 هکتار


مدیرکل مدیریت بحران گیلان، با بیان اینکه افزایش دما و کمبود بارش ها موجب شده زاد و ولد ملخ های مراکشی زودتر اتفاق بیفتد، گفت: با هوشیاری جهاد کشاورزی و سایر دستگاه ها، - ایسنا/گیلان مدیرکل مدیریت بحران گیلان، با بیان اینکه افزایش دما و کمبود بارش ها موجب شده زاد و ولد ملخ های مراکشی زودتر اتفاق بیفتد، گفت: با هوشیاری جهاد کشاورزی و سایر دستگاه ها، این ملخ ها در مرحله نوزادی نابود شدند و خسارتی نداریم.

امیر مرادی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به مشاهده آفت ملخ مراکشی در برخی از مناطق بالادست شهرستان رودبار، اظهار کرد: امسال از نظر آب و هوایی دارای شرایط خاص هستیم و افزایش دو درجه ای دمای هوا و کمبود بارش ها موجب شده زاد و ولد ملخ های مراکشی زودتر اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه امسال بر خلاف سال های قبل در فروردین ماه شاهد آغاز تکثیر ملخ ها در ارتفاعات لوشان بودیم، افزود: با پیگیری کارشناسان جهاد کشاورزی استان و تامین اعتبار لازم جهت خرید سم، 4000 هکتار از اراضی درگیر را طی چهار مرحله سم پاشی کردیم و مانع از رشد و حرکت ملخ ها به سمت پایین دست شدیم.

مدیرکل مدیریت بحران استاندار گیلان، سم پاشی شیمیایی در مراحل اولیه رشد و تکثیر ملخ ها را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: خوشبختانه با هوشیاری جهاد کشاورزی و سایر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشاهده زودهنگام ملخ مراکشی در گیلان/ سم پاشی 4000 هکتار

مشاهده زودهنگام ملخ مراکشی در گیلان/ سم پاشی 4000 هکتار